It is currently 28. Mar 2024. 08:57



Reply to topic  [ 488 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 49  Next
BrickLink savjeti i upute 
Author Message
User avatar

Joined: 20. Feb 2010. 15:59
Posts: 2716
Location: Zagreb
Post BrickLink savjeti i upute
Detaljno ću opisati svoju prvu narudžbu preko BrickLinka, kako bi možda bilo od pomoći nekom tko traži početnu informaciju o načinu korištenja tog servisa, prije nego što se i sam upusti u shopping.

Image


Čak i LEGO fanu koji se probudio iz stoljetnog sna i nikad u životu nije čuo za BrickLink, kao što je bio slučaj sa mnom, ne treba više od nekoliko minuta klikanja po njemu da shvati zašto je to alat iz snova. :LEGO25: Već i bez registracije lako se pretražuje katalog setova i dijelova, pronalazi ono što ti treba i - što je također bitno - gdje toga ima (brojka od više od 3000 prodavača jamči visoku vjerojatnost da netko ima što tražiš) i koliko košta (statistika lako otkriva ako neki prodavač nešto precijeni ili nudi osobito povoljno). Ali registracija je poželjna jer otvara nove vrlo korisne mogućnosti. Na primjer, kad sastavite vlastitu listu želja, u svakom dućanu jednim klikom saznajete što se tamo nudi od onog što vam treba, a lako pronalazite i dućan koji najviše "pokriva" vašu listu. Budući da baza nakon registracije zna odakle ste, ne morate gubiti vrijeme na trgovce koji uopće ne dostavljaju u vaš dio svijeta (njihovo izostavljanje namješta se u osobnim postavkama). I konačno, registracija omogućava da to što želite doista i kupite!

Postupak registracije odlično je i vrlo detaljno opisan u temi Brickarchitect - vodic za kupovinu! Ako kupujete upravo u Brickarchitectu, ništa vam drugo i ne treba, jer u toj temi imate upute ne samo za registraciju nego i (štono veli naslov te teme) za cijelu kupovinu. Ako ste iz Hrvatske, svakako prvo provjerite imaju li hrvatski dućani to što tražite, ne samo zbog patriotizma (iako ni on nije nevažan, ne? :LEGO15: ) nego i zbog pojednostavljenog plaćanja i isporuke. Ali što ako trebate nešto što hrvatski ponuđači nemaju?

Nakon sastavljanja liste želja odlučio sam probiti led nabavkom omiljenog mi seta 6690 iz 1980. godine.

Jedan KLIK i BL pokazuje prodavače koji ga imaju, uz opis stanja ponuđenog seta (je li nov ili korišten, je li očuvan, je li kompletan...).

Image


Očito sad treba napraviti prvi izbor ponuda: najprije se eliminiraju trgovine koje vam iz nekog očitog razloga ne odgovaraju (preskupo, neki dio fali ili je set u lošem stanju... sve treba dobro proučiti: uočite gore jedan set koji je complete, ali without figs and stickers?!... mudrac... taj odmah otpada :LEGO06: ). Ja sam odmah isključio i ponude izvan Europe, pretpostavljajući da bi mi poštarina bila preskupa. Nisu me zanimale ni ponude s kutijom: kutija povećava cijenu i samog seta i poštarine, sigurno mijenja i pristup na carini, a ionako ću sadržaj izvaditi iz kutije. Tiskane instrukcije za sastavljanje sam htio, ali ako ih nema ni to nije osobit problem u slučaju da se na internetu može naći njihova digitalizirana varijanta, na primjer OVA na http://www.peeron.com.

Idući stupanj eliminacije je provjera feedbacka svakog od trgovaca koji su ostali u užem izboru. Uz svaki dućan naveden je naime ukupni broj ocjena koje ima vlasnik dućana (predočen i bojom kockice kraj broja). Prvo možete pretpostaviti da je dućan s velikim brojem ocjena dobar - ne bi se toliko održao da nije. Ali to ne znači da je onaj s malim brojem ocjena loš: možda je tek nedavno osnovan ili samo ima ograničenu ponudu pa zato i malo kupaca. Zato svakako treba kliknuti na broj ocjena za svaki dućan koji vas zanima: otvara se detaljni prikaz (primjer na ovom linku je slučajan) u kojem vidite koliko je od tih ocjena pozitivno, koliko neutralno, a koliko negativno.

Image
Za dućan s ovakvim rezultatom možete pretpostaviti da je velika vjerojatnost da ćete i vi biti zadovoljni.

Image
Trgovac s ovakvim ocjenama ima male ili nikakve šanse da postanem njegov klijent.

Image
Poneka negativna ocjena nije nužno loša: na stranici detaljnog prikaza iz gornjeg primjera kliknite na complaint (evo i ovdje direktan link) i vidite na što se točno odnosi i što je na prigovor odgovoreno. Obratite pozornost i na zadnji stupac na tom detaljnom prikazu - neke je prigovore ovaj trgovac možda dobio kao kupac...

Na kraju, još su dva presudna elementa na temelju kojih se sužava izbor trgovine:

Prvo, šalje li uopće trgovina robu u moju zemlju?
Image
Podsjećam, u osobnim postavkama moglo se odabrati da se trgovine koje to ne čine uopće ne prikazuju.

I drugo, načini plaćanja koje trgovina prihvaća - je li mi koji od njih na raspolaganju?
Na svojoj podstranici splash i/ili store terms trgovina navodi kako se može platiti.
Image
Ako trgovina nudi uplatu na svoj račun, poslat će vam svoj međunarodni broj računa (za banke u Europi - IBAN) i podatke o banci, a vi ćete otići u najbližu banku i zatražiti uslugu uplate svog novca na taj račun. To može svatko bez ikakvih uvjeta (ne morate imati račun u toj banci, ovu ili onu karticu...), ali banka će tu uslugu poprilično naplatiti.
Ako trgovina traži cash, poslat ćete gotovinu poštom. NE u koverti, nego poštanskom uputnicom. Za to treba ići u poštu. I platiti poštarinu.
Ako imate kreditnu karticu, stvari su praktičnije. Možda je u nekom dućanu možete i direktno iskoristiti (sami odlučite hoćete li trgovcu ukazati to povjerenje - svakako mora zadovoljiti barem minimalne sigurnosne uvjete da mu direktno otkrivate broj svoje kartice), a većina prima novac i posredovanjem nekog od on-line servisa. Najrasprostranjeniji je PayPal i ja sam se odlučio za njega. Ali, kao i BrickLinkom, ni ovim se servisom nikad prije nisam koristio, pa je trebalo i to istražiti.
Odličan uvod u PayPal napisao je stanoviti PomahnitaliTapir na forum.hr u temi PayPal konačno u Hrvatskoj, a tamo je i link na post kolege mu forumaša -BlackCodea- Kako se registrirati na PayPal: tu sam primijetio neka nesuglasja između napisanog i sadašnjeg postupka registracije (valjda imaju novu verziju u odnosu na 2007. godinu kad je post pisan), ali ništa što bi moglo pretjerano zbuniti i zbog čega ne biste uspjeli.

Nakon svega ovoga, u mom su užem izboru za nabavku seta ostali jedan dućan u Italiji i jedan u Njemačkoj. Sad valja dobro pročitati već spomenutu stranicu store terms svakog dućana i vidjeti koliko bi koštala poštarina i što još čini njihovu prodajnu politiku. Imaju li propisan minimum vrijednosti narudžbe ispod kojeg ne možete naručiti? Naplaćuju li pakiranje dodatno? Dodaje li se PayPal provizija od 2% vama na račun, ili će je platiti trgovac? Koliko košta osiguranje pošiljke (u nekim dućanima je obavezno, u nekima nije - to je iznos koji se dodatno plaća na pošti, kod nas npr. ako šaljete preporučeno, da bi se moglo ući u trag pošiljci ako se izgubi: ne platite li osiguranje, a pošiljka se izgubi - nikome ništa... ja se nisam time koristio, a za vaše slučajeve odluka je na vama - mislim da je treba temeljiti na vrijednosti narudžbe). Ima li još kakvih dodatnih troškova napisanih sitnih slovima, na primjer - nema minimalne narudžbe, ali za one ispod X eura naplaćujemo manipulativne troškove od Y eura?! :LEGO26:

Sve to može dosta zbuniti, a kad je o novcu riječ nije zgodno ni da bude neka situacija "izgubljeni u prijevodu", pa sam ja za oba dućana iskoristio link Contact Store i javio se sa svojim interesom za set iz njihove ponude. Tražio sam da mi pošalju informaciju o točnom ukupnom iznosu koji bi im morao platiti ako naručim od njih. (To je jednostavno kod narudžbe jednog seta, jer onaj tko ga ima lako zna koliko je pakiranje. Malo je nespretnije ako naručujete raznorazne nevezane dijelove, ali ako kratko opišete što biste uzeli, valjda je trgovac dovoljno sposoban da i tada zna koliko će točno ili barem otprilike naplatiti poštarinu.) Usput sam tako testirao i trgovčevu spremnost na komunikaciju, što je također važno - ako se ne javi u razumnom roku, otpada. :LEGO22:
Oba su se javila u ultrarazumnom roku - Talijan unutar nekoliko sati, a Nijemac idući dan. Pokazalo se da je, iako se razlika u cijeni seta nije činila osobita, ukupna cijena narudžbe pedesetak kuna veća u jednom dućanu, pa je pala konačna odluka - moja prva narudžba bit će iz njemačkog dućana wodo's welt.

Postupak naručivanja je vrlo jednostavan i, kao što sam već rekao, detaljno opisan u temi Brickarchitect - vodic za kupovinu!, pa ću se ovdje ograničiti samo na to da komentiran da je vrlo jednostavan. Ozbiljno shvatite napomenu da se poslana narudžba smatra pravno obvezujućim ugovorom i da ne možete samo tako odustati - pokažete li se nepouzdanim kupcem pojedini dućan vam može zabraniti ulaz, a u krajnjem slučaju možete biti i izgnani s BL-a. Ipak, ne plaćajte dok mailom i internim BL-ovim sustavom za poruke ne dobijete službeni račun. Sustav za pritužbe čini se također detaljno razrađenim i njegovo postojanje daje dodatnu sigurnost. (Da otkrijem odmah, meni za sada nije trebao.)

OK, nakon što sam naručio i platio te u sustavu uočio da je prodavač označio da je moja pošiljka poslana, preostalo je samo držati palce i čekati poštara... :LEGO05:

Nadam se da vam je ovo bilo zanimljivo i korisno. A i vi se javite sa svojim komentarima i iskustvima.

(Dva putokaza za tekstove objavljene naknadno na forumu: Popis objavljenih iskustava s trgovinama i statistika feedbacka tih dućana na 14. 10. 2011.)


Last edited by Eustahije on 21. Mar 2011. 23:17, edited 2 times in total.



30. Apr 2010. 10:10
Profile
AFOL
User avatar

Joined: 22. Feb 2010. 21:46
Posts: 764
Location: Rijeka
Post Re: BL iskustva
Super si to sve opisao.

Ja imam 3 iskustava sa BL-om. Opisat ću prvu i zadnju narudžbu.
Za BL sam znao od prije, ali tek ovdje sam saznao da je pouzdan. Nakon puno surfanja vidio sam
da je cijeli proces jednostavan osim plaćanja i carine. :LEGO01:
Tata mi ima neke ljude u Sloveniji pa je ovaj drugi problem riješen, ostao mi je još jedan.

Plaćanje... tu sam se odlučio za IBAN jer mi Paypal nitko nema (kreditne kartice). Našao sam trgovinu
i napravio narudžbu od 42€ koju me je tata uplatio u Slveniji.
Čekao sam 5 dana da dođe u Sloveniju i još jedan da dođe do mojih ruku.
Bio sam oduševljen. :LEGO29: Taj neodoljiv miris novih dijelova.

Za ovu zadnju narudžbu mogu reći da je dosada najbolja.
Kao prvo bila je zapakirana u kutiji, a kao drugo imala je daleko
puno dijelova i jednog minifiga. Za gušt. :LEGO25:

Sljedeću narudžbu mislim napraviti kod Matije. Da vidim kako je to.

_________________
Molim da mi se jave zainteresirani za Starcraft dioramu.
------<======>------<======>------<======>------
Moj najbolji set - 8043 Motorized Excavator
http://www.brickset.com/search/?owned=Luka-Lamtarn
http://www.youtube.com/user/LamtarnLegoLuka


30. Apr 2010. 14:23
Profile
AFOL
User avatar

Joined: 18. Nov 2008. 08:20
Posts: 3217
Location: Zadar
Post Re: BL iskustva
Eustahije wrote:
... malo sam u cajtnotu. :LEGO12: (Nisam ni _ž_-u još stigao komentirati već dvije objavljene epizode njegove sapunice, pardon, epa. :LEGO10: )

:LEGO24:

Da se pridružim i ja komentarima.
Napravio sam hrpu BL narudžbi i većina je iskusatava bila vrlo pozitivna. Najbolje je kad uz stvari koje si naručio dobiješ i kakav poklončić, ili se prodavač sam ponudi platiti poštarinu. Međutim, događa se tek s većim narudžbama.
Osim gotovo 30-tak odličnih iskustava bilo je i par loših, opišem ih, pa da znate paziti i sami:

Top 3 najgorih iskustava:

3.) used white, nekad baš nije jasno koliko je to used. Pa je u jednoj narudžbi stigla katastrofa od žučkastih kockica. Ako kupujete used, posebno tako osjetljive boje - pročitajte ili opis artikla, ili opis pravila dućana. Ako nigdej ne piše da su used "good as new" svakako izbjegnite kritične boje.

2.) Lijepo kupiš narudžbu od 10 lotova, a onda platiš 15% više jer:
- dućan naplaćuje proviziju po svakom lotu (npr 0,50$),
- poštarina bude sumnjivo preskupa,
- pakiranje naplati zasebno.
Sve ove stvari trebaju biti opisane na početnoj stranici dućana, koliko košta poštarina, koliko (ako se naplaćuje) pakiranje. Ako ne piše pitajte mailom. Jednom kad pošaljete narudžbu kasno je.

1.) Narudžba nije stigla.
Ovo mi se dogodilo samo jednom, i cijela je stvar pomalo mutna. Naime, prijatelj je kupio sa svog BL accounta, a ja sam mu platio sa mog PayPalla, sa napomenom da šalje na njegovu adresu, ne moju. Poslije je tip iz dućana tvrdio da ne može on tako slati na njegovu, kad na mom PayPallu piše moja adresa i da je poslao meni, jer sam ja platio. Sve je to čudno i mutno meni bilo, jer i prije i poslije sam imao slične kupovine, i nije bilo nikakvih problema.
Na kraju paket nikad nije stigao. Dućan je inaće neki sa hrpu pozitivnih ocjena, i zato je cijela stvar još gora.
Mislim da nema spasa protiv ovoga. (Možda osiguranje paketa, ali tek možda.)


Na stranu loša iskustva, BL je odličan i planiram i dalje kupovati s njim. Ipak, ako želite proći jeftinije, zaboravite BL i kopajte po eBayu!

_________________
Image
storyatures.com


30. Apr 2010. 15:26
Profile WWW
User avatar

Joined: 14. Sep 2009. 09:23
Posts: 374
Post Re: BL iskustva
Imam jedno desetak iskustva s Bricklinkom (ne računajući Matijin dućan) i sva pozitivna.

Jedino iskustvo koje bi strpao u kategoriju neutralnog je bilo sa Batmobile setom. Naručio sam ga preko prodavača u Nizozemskoj i dostava je trajala jedno mjesec i pol dana. Kasnije se ispostavilo da je paket došao na vrijeme u Hrvatsku, ali je naša carina to vratila natrag bez da su mene uopće kontaktirali :LEGO13:
Ni meni, ni prodavaču nije bilo jasno zašto... uglavnom, poslano je ponovo bez nove poštarine, i stiglo je drugi put bez problema...


30. Apr 2010. 15:34
Profile
AFOL
User avatar

Joined: 21. Sep 2009. 02:07
Posts: 558
Location: Zagreb
Post Re: BL iskustva
I ja imam par iskustava s kupnjom prek Bricka.
1) UVIJEK PROCITATI 1. STRANICU 2 PUTA.
Na njoj pise gotovo 99% stvari koje budete platili ili kak ide porces.
Paypal ne mora ic samo s kreditne kartice, meni ide s tekuceg (Splitska banka, a moze jos Erste i PBZ).

2) jednom mi se samo desilo da su mi uracunali osiguranje 2,95€ koje nigdje nije spominjano, ali nis strasno, stiglo je zato brze, za nevjerojatnih 3 dana iz Njemačke.

3) Isti slucaj s used kockicama, narucio iz Italije, dosli torso-i ali im ruke napuknute.

Evo sad cekam jednu iz Njemacke koja je poslana u ponedjeljak, vec 5 dana proslo jos nije stigla, nije naplaceno osiguranje na postu, nadam se da bu uskoro.

_________________
http://brickset.com/sets/ownedby-Corwin


30. Apr 2010. 15:51
Profile
Mlađi forumaš
User avatar

Joined: 01. Jan 2011. 20:49
Posts: 60
Location: Zagreb
Post Re: BrickLink savjeti i upute
Ovo ste odlično napisali. Sad mi je puno lakše jer znam više o tome i sad sam malo sigurniji. Nikad prije nisam naručivao, al kad čujem vaša većinom pozitivna iskustva, mislim da hoću. hvala na detaljnim uputama :LEGO03:

_________________
Maersk, maersk maersk :D
10219


10. Jan 2011. 14:32
Profile
AFOL
User avatar

Joined: 19. Nov 2008. 19:03
Posts: 216
Location: Vinkovci
Post Re: BrickLink savjeti i upute
evo nakon 40tak pozitivnih internet-kupnja iskustava nabasah na jednu bezobraznu gospođicu from BL (njemačka)
kupio sam prije božića iz njenog dućana 4 seta. stigli su za 5dana jako lijepo zapakovani i oćuvani ali dosta nekompletni.
mislim, jako sam tolerantan kad dobijem set gdje fale 3-4 kockice ne pravim problem oko toga al ovo je bio klasični bezobrazluk!
uz 20tak kockica (iz sva 4 seta) falila je velika zastava, cijeli top sa smeđim postoljem, minifig, printani panel....
setovi su bili opisani kao kompletni s tim da sam u paketu dobio jako ljubazno pismo u kojem je pisalo da ukoliko fali koji dio da se javim i da će isti biti poslani.
lijepo se ja javim gospoji - napišem šta fali - ona mi još ljubaznije sutradan odgovori kako su dijelovi poslani uz ispriku i najljepše želje za nadolazeće blagdane :LEGO06:
naivno povjerovah da ću dobit svoje dijelove al ni nakon 20tak dana dijelovima ni traga ni glasa :LEGO30:
kontaktiram gaduru (isprike al jako sam ljut) opet jako ljubazno joj objasnim da nisam dobio dijelove i da ću joj dat negativni feed a ona kao to nije njen problem i da ja imam pravo dat ocijenu koju hoću
naravno da sam joj dao negativnu ocijenu - i ona meni isto uz komentar da mi se javljala mailom i da ja nisam odgovarao :LEGO06: :LEGO30:

znači lažljivica i bezobraznica u jednom - IZBJEGAVATI SVAKAKO

http://www.bricklink.com/store.asp?p=littel.bricks.1

eto nadam se da sam pomogao uz molbe da svatko ko je imao neko loše iskustvo s nekim dućanom nek napiše

PS jel ima neko ko je aktivan na eurobricks forumu da zaljepi ovdje link na topić gdje i tamo upozoravaju na loše dućane pa da upozorim ljude!!!

_________________
samo pirati...


14. Jan 2011. 19:17
Profile
AFOL
User avatar

Joined: 22. Feb 2010. 21:46
Posts: 764
Location: Rijeka
Post Re: BrickLink savjeti i upute
Ja kod nje kao prvo ni ne bi naručio, ali to je moje mišljenje.
Stvarno nije u redu što neki mogu napraviti.
Misle da imaju kompletan set i onda kada dođe do problema vjerojatno nemaju rezervne dijelove... :LEGO26:

Ja bi joj priljepio više nego jedan negativan feedback. Nije to dosta. :D

_________________
Molim da mi se jave zainteresirani za Starcraft dioramu.
------<======>------<======>------<======>------
Moj najbolji set - 8043 Motorized Excavator
http://www.brickset.com/search/?owned=Luka-Lamtarn
http://www.youtube.com/user/LamtarnLegoLuka


15. Jan 2011. 13:53
Profile
AFOL
User avatar

Joined: 02. Apr 2009. 23:22
Posts: 1506
Post Re: BrickLink savjeti i upute
Nije moguce dati vise od jednog feedbacka. ;)


15. Jan 2011. 14:29
Profile
User avatar

Joined: 19. May 2010. 17:12
Posts: 1059
Location: zg
Post Re: BrickLink savjeti i upute
zanemario sam matijina upozorenja i upustio sam se u trgovanje s talijanima. brick alby je primio moje novce (paypal) krajem prosle godine, a jos uvijek sam pending. vidim da ducan uredno popunjava zalihe i posluje. lik ignorira mailove koje sam mu poslao. cs poldo's nakon dva tjedna nije niti pogledao moju narudbu, a kamoli (bozesacuvaj) poslao invoice. u meduvremenu mi austrijanac putuje, a danac je vec davno stigao. njemci s kojima sam poslovao odmah nakon sto prime novac pakiraju i salju.
zivio brick architect i pripadajuce mu osoblje!

_________________
http://www.mocpages.com/home.php/72307


18. Jan 2011. 14:14
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 488 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 49  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.