Re: Fotografiranje i obrada slika
Marin wrote:
@legomaniac:
@mejzlik: Hvala. Uskoro će frend posuditi raspršivače za snimanje filma - definitivno se isplatilo napraviti ih.
Evo i još jednog trika vezanog za fotografiranje. Iskoristio sam ga za fotkanje Hindenburga, prije nego što sam
imao nove lampe i raspršivače.
Primijećujete li odsjaj od 5-6 lampi? Ali nije stvar u odsjaju već u osvjetljavanju cijelog modela (sa svih strana).
To je fora koju me naučio
mahjqa, Technic majstor. On je to detaljno objasnio uz tri svoje slike na Flickru:
1,
2,
3.
Ja sam malo promijenio postupak - mahjqa prvo podesi "levels", a ja ne. On koristi "screen", a meni to nije odgovaralo
(možda zato što sam ja onaj "osnovni" sloj stavio na dno, a on na vrh) i koristio sam "lighten".
To sam napravio za sve tri slike Hindenburga, a na ovoj gore sam polovici gornjih slojeva stavio prozirnost na 50%.
Problem koji se javlja u ovom slučaju je da u srednjim tonovima ima nedovoljno kontrasta te je lokalni kontrast više izražen u gornjoj svjetloj trećini skale, ako koristiš photoshop 'trik' za prilagođavanje kontrasta tj. traženje ''bijele'' i ''crne'' točke je taj da u naprimjer levels-ima pri podešavanju bijele i crne točke pritisneš tipku ALT te ćeš moći vidjeti kada i na kojem predjelu slike se pojavljuje bijela i/ili crna točka, koristit ću tvoju sliku kao primjer
u ovom slučaju u RGB skali ti je falilo 10 točaka da dođemo do crne točke (lijevo 10), neko generalno pravilo je da ako 'zatvoriš' sliku za neku vrijednost za toliku vrijednost je 'otvoriš' u srednjem tonu koji je u startu 1.00 nakon prilagodbe 1.10 da bih tonski sliku vratio u 'original' ali dobivaš generalni kontrast, isti princip vrijedi i za bijelu točku, u ovom konretnom primjeru ti imaš bijelu točku samo na dijelovima koji su početno bijeli na predmetu i pre eksponirani tako da ćemo njih ignorirati u histogramu i tražiti bijelu točku na drugom predijelu slike koja se u ovoj situaciji pojavljuje na pozadini na kojoj si slikao što nam ukazuje da je najjače svijetlo dolazilo iz tog smijera
isto tako u RGB skali smo vrijednost 'povukli' na 250 što znači za 5 i tu vrijednost ćemo kompenzirati u srednjem tonu za 0.05 što će nam dati vrijednost od 1.05 da bi slika i dalje tonski bila tonski kao original samo sa više kontrasta, što se tiče tonske korekcije srednjeg tona tu nema načina da ti program pomogne i da ti kaže sada je dobro ili nije nego jednostavno na nekom kalibriranom uređaju za prikazivanje slike moraš 'odokativnom' metodom reći sam sebi kada si zadovoljan znači jel presvijetla ili pretamna
znači sad kad si napravio 'korektnu' sliku sve dalje što radiš što se tiče bijele i crne točke je već stil
što se tiče kontrasta u srednjim tonovima ovo je jedan od primjera na koji ga možeš postići te se on koristi selektivno, znači ne na cijeloj slici ne označavaš dijelove na kojima ga želiš povisiti ako fali
znači adjustment layer > curves (lagana krivulja za kontrast) krivulja je postavljena na pigment/ink% te prozirnost od 50% (ovo nije pravilo) > blend mode /screen
Masku na adjustment layeru postaviš da je pokrivna/crna te sa bijelom gumicom ili bijelim kistom 'farbaš' dijelove gdje želiš dobiti kontrast
ovo je stvarno bilo ukratno koliko god sam mogao i nadam se donekle razumljivo,
Što se tiče mahjqa da on radi HDR s tim da mu tehnika izrade HDR-a nije baš najbolja u tvojem slučaju moram priznati da uopće neizgleda kao da je HDR što je u jednu ruku pohvalno da se 'ne kuži' ali isto tako nisi postigao taj raspon koji bih ustvari trebao, moja preporuka bi ti bila da s obzirom da koristiš PS (neznam koju verziju) ali PS ima implementiran plugin za izradu HDR-a, probaj se poigrati sa njim isto tako ako ti fotoaparat omogućava probaj slikati u RAW formatu, to će ti dati mogućnost da nemoraš raditi 3 slike različitih ekspozicija nego samo jednu