Nije baš da je vezano usko za informatiku ali ovo je moje iskustvo.
Na kraju osnovne pojma nisam imao što bi radio pa sam upisao matematičku gimnaziju. Nakon srednje sam upisao strojarstvo - FSB - koje sam završio. Iz iskustva studiranja strojarstva mogu reći da smo mi iz gimnazija puno lakše pratili gradivo matematike i fizike a onu malu prednost koju su imali ljudi iz strukovnih škola smo jako brzo nadoknadili. S time da po mome osobnom iskustvu ljudi iz strojarskih tehničkih škola su najgore prolazili i imali najviše problema sa praćenjem programa; dok iz elektrotehničkih i nije bila neka razlika u usporedbi sa nama iz gimnazija. Ja nisam imao nekih predznanja iz mehanike, termodinamike i sličnih predmeta ali sam bez problema to pohvatao i smatram da ljudi iz tehničkih škola nisu imali neku bitnu prednost. Tako da što se tiče strojarstva ja bih rekao najbolje gimnazija ili ako nije gimnazija neka dobra elektrotehnička škola.
Kod mene na poslu proizvodimo naprave za sklapanje na proizvodnim linijama i područje mehatronike je jako zanimljivo; ali postoji trend koji se vidi na sajmovima da se sve više koriste univerzalni roboti za takve svrhe a ne specijalizirana naprava za odrađivanje jedan specifični zadatak. Raspodjela posla je kod nas da ljudi sa srednjom školom sklapaju te naprave a inženjeri crtaju naprave, programiraju PLC-ove robote i slične stvari, nemamo mehatroničara po struci. Mislim da u Bjelovaru ima neka viša škola koja se bavi mehatronikom.
Istina je da u našem školstvu nema puno praktičnog znanja, nisam ni ja u tijeku svojeg školovanja stekao neka luda praktična znanja ali znaš otkuda početi, imaš neke osnove od kojih počinješ. Ja sam strojar po struci, ali pogotovo vrijedi i za informatičare da dosta toga moraš sam istraživati, naučiti, isprobavati.
Možda sam dio toga ponovio što su i ostali rekli, ali takav je moj pogled.
Brickman wrote:
Fer i Fsb su bolesno teški,
Zanimljiva izjava, ali ne bih rekao da je FSB bolesno težak faks. Ako te ne zanima onda je svaki faks težak.